Probleem koel systeem en lpg systeem

Hier kan alles worden besproken over het koelsyteem en de airo/verwarming
Plaats reactie
Bericht
Auteur
sheriff
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Ik rij een: chevy g20

Probleem koel systeem en lpg systeem

#1 Bericht door sheriff » 26 apr 2016 08:13

Goedemorgen, het is al even geleden dat ik op het forum ben geweest :( .
Wie kan mij adviseren helpen met dit probleem, ik heb een probleem met mijn koelsysteem en gas installatie.

Het probleem is als volgt geconstateerd / opgebouwd.

Tijdens het rijden begon de chevy in te houden stotteren en viel uit, toen ik onder de motorkap keek zag ik dat mijn lpg verdeler was bevroren en zag dat mijn koel vat leeg was :( .
Na het bijvullen duurde het eventjes voordat de motor weer redelijk reed, maar dat is te verwachten met een bevroren verdeler.

De motor liep al niet helemaal lekker dus heb hem nalaten kijken door een monteur,ik heb de lpg aflaten stellen de gastoevoer slang laten vervangen want deze was poreus, de verdelerkap en ook de rotor laten vervangen.

Probleem opgelost motor liep prachtig het verbruik is naar beneden gegaan top :D helaas na ongeveer 80 kilometer rijden vliegt de temperatuur omhoog ook kwam er geen warmte meer uit de kachel en hield de motor weer in :? het vreemde is is dat de temp ook zo weer terug zakt naar de normale temperatuur en dan werkt de kachel wel weer eventjes, contact gezocht met de monteur en geconstateerd dat er een druk opbouw is in het koelsysteem ook heeft hij een vloeistof meter in de radiator geplaatst om te kijken of er uitlaat dampen in de koelvloeistof aanwezig zijn helaas is dit het geval :( is de conclusie een lekke koppakking of kan het hopelijk minder ernstig zijn.
Als de temperatuur omhoog loopt lijkt wer uit de uitlaat dampen te komen wat hij normaal niet heeft, zakt de temperatuur dan is dit weer weg.

Wie kan mij hierin adviseren of wie heeft nog er een mogelijke oplossing? ik hoop dat ik mijn probleem duidelijk heb neergezet.

De motor draait koud en warm prachtig op lpg en start hier ook goed op.

Ik hoop op een goede oplossing of idee.

groetjes Rob

Chevy-Franky the Van-Man
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Contacteer:

Re: Probleem koel systeem en lpg systeem

#2 Bericht door Chevy-Franky the Van-Man » 26 apr 2016 14:19

Begin maar eens met je thermostaat te vervangen en evtl je temporol oftewel je viscosekoppeling en kijk ook je kachelkraan even na Je radiateur kan ook verstopt zitten anders bel je me maar even 0653 754984 gr Chevy-Franky
Cherokee Chief 360 78, AMC Gremlin 304 74 , 2 x Chevy-Van 350 95,Chevy PU stepside 350 94,Firebird Conv. 400 67, Firebird Transam 403 78 Bandit

sheriff
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Ik rij een: chevy g20

#3 Bericht door sheriff » 26 apr 2016 15:05

Dank je wel Chevy-Franky dat gaan we zeker nakijken aanstaande donderdag, ik had het over die vloeistof meter die in de radiator werdt geplaatst en deze werdt erg snel geel van kleur wat neerkomt op erg veel co in de koelvloeistof. ik hou je op de hoogte van de ontwikkelingen.
de viscosekoppeling was wel goed die hadden we al gecontroleerd.
gr rob

Jay-Jay
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Ik rij een: Chevy
Contacteer:

#4 Bericht door Jay-Jay » 26 apr 2016 16:49

Of je LPG verdamper lekt inwendig.
BAVARIA Blauw past bij jou!
Chevy Van G30 Lowtop "'78"
Chevy Van G20 Camper '86