http://forum.davc.nl

Forum van de Dutch American Van Club
Het is nu 23 okt 2018 04:41

Alle tijden zijn GMT + 2 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Achterste unit afdoppen
BerichtGeplaatst: 16 apr 2014 18:30 
Offline
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 jul 2013 22:06
Berichten: 149
Ik rij een: Vandura
Mijn achterste A/C kachel is weg (hebben ze bij de isntallatie van de LPG weggedaan). Nu wil ik deze volledig afdoppen zodat ik nog wel de voorste airco heb. De leidingen zijn ook al weg, enige wat er overblijft is vooraan onder de motorkap de 2 fittingen waar de aircoleidingen (die naar de achterste unit gingen) op aangesloten waren. Bestaan er doppen of zo dat ik erop kan draaien? Want nu is de airco systeem natuurlijk door die 2 gaten helemaal open.. Er komt ook een nieuwe compressor, orifice tube en droog-ding-tank-filter (of hoe dat het ook noemt) op. Weet er iemand hoe ik zoiets zou kunnen afmeten?
bedankt!


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 apr 2014 19:51 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 jan 2005 02:19
Berichten: 10772
Woonplaats: Drenthe
Ik rij een: Depends..
De airco boer heeft wel van die doppen.
Cor


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 apr 2014 20:11 
Offline
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 jul 2013 22:06
Berichten: 149
Ik rij een: Vandura
awirght, een probleem minder dan :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jun 2014 22:22 
Offline
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 jul 2013 22:06
Berichten: 149
Ik rij een: Vandura
Iemand een goei tip om de aansluitingen van de droger los te draaien? Ik krijg er geen millimeter beweging in en heb schrik om de leidingen naar de pomp kapot te draaien..


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jun 2014 23:44 
Offline
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 nov 2004 00:37
Berichten: 5049
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
Ik rij een: scooter
Kristof schreef:
De leidingen zijn ook al weg, enige wat er overblijft is vooraan onder de motorkap de 2 fittingen waar de aircoleidingen (die naar de achterste unit gingen) op aangesloten waren. Bestaan er doppen of zo dat ik erop kan draaien? Want nu is de airco systeem natuurlijk door die 2 gaten helemaal open..
bedankt!


Zijn dat geen T stukjes? Bij mij wel dan kun je er gewoon een stukje pijp tussen zetten??

_________________
Honda GL500 Silverwing '82 US version niet meer belastingvrij!! Weekers bedankt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jun 2014 00:40 
Offline
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 jul 2013 22:06
Berichten: 149
Ik rij een: Vandura
Dat is ondertussen al opgelost heb de tussenstukken laten dicht hardsolderen. Maar nu de leidingen losmaken ... miserie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 jul 2014 23:19 
Offline
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 nov 2004 00:37
Berichten: 5049
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
Ik rij een: scooter
:neutral: Mooi opgelost, maar alles eronderuit halen zal ook een klus zijn?

_________________
Honda GL500 Silverwing '82 US version niet meer belastingvrij!! Weekers bedankt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jul 2014 13:29 
Offline
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jun 2005 12:48
Berichten: 324
Woonplaats: Zuid Holland
Ik rij een: Mercedes
Ik heb heb de airco naar de achterste unit ook laten afdoppen, bij de aircopomp (nieuw).
Het circuit van het aircosysteem is daardoor veel korter geworden.
De airco functioneert goed, maar slaat wel elke keer aan en uit.
De aircopomp loopt 3 of 4 seconden mee en slaat daarna uit, om vervolgens weer aan te slaan voor 3 of 4 seconden.
Dit heb ik voorgelegd aan de aircospecialist bij ons in de buurt en die geeft aan dat door het verkorten van het circuit de airco snel druk op bouwt.
Mijn vraag: heb jij daar ook 'last' van nu het circuit verkort is? Zo niet, dan is het bij mij wat anders...

_________________
Chevy Van G20 1992 (5.7)
Regency Conversions
Camper kenteken

Mazzel BLING BLING


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jul 2014 15:45 
Offline
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jan 2008 18:42
Berichten: 885
Woonplaats: schoondijke, zld
Ik rij een: F.e150.302
Zeg Kristof,

Kun je me een foto tonen van hoe de leidingen lopen van en naar compressor, met ventiel en splitsing naar achter, die je hebt afgedopt ?

Ik wil het herstellen, maar ik weet niet hoe het in elkaar stak.

_________________
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 jul 2014 00:39 
Offline
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 nov 2004 00:37
Berichten: 5049
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
Ik rij een: scooter
Bling Bling schreef:
De airco functioneert goed, maar slaat wel elke keer aan en uit.
De aircopomp loopt 3 of 4 seconden mee en slaat daarna uit, om vervolgens weer aan te slaan voor 3 of 4 seconden.
.


Dit is een geheel normaal iets hoor? :-k Hij hoort niet constant mee te lopen, de pomp slaat alleen aan als nodig!

_________________
Honda GL500 Silverwing '82 US version niet meer belastingvrij!! Weekers bedankt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jul 2014 13:01 
Offline
Gevorderde Vanner!
Gevorderde Vanner!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 jul 2013 22:06
Berichten: 149
Ik rij een: Vandura
Ondertussen zitten we al op vakantie maar is de airco gemaakt, als ik tijd heb zal ik wat fototjes trekken maar inderdaad mijn pomp slaat nu ook heel vaak aan en uit. het probleem is dat ik niet weet nu hoeveel freon erin moet, op de sticker staat er 1,36 kg maar ik peins dat dit enkel wanneer je zowel de voorste als achterste airco unit hebt? hier en daar lees ik weer dat als je voor en achter hebt dat er 2 kg in moet ben wel wat weg kwijt nu.. we hebben er nu 700 gram in gedaan en volgens die gast moet de werkdruk aan de lage kant tussen 1.2 en 2.0 Bar zitten (zal voor europese wagens zijn of zo zeker?) maar op internet leest ik tenminste 2,4 bar? weet er iemand wat de werkdruk nu feitelijk moet zijn? hij koelt ook barslecht nu zal waarschijnlijk te weinig freon in zitten...

Bling bling hoeveel freon hebben ze bij jou ingedaan? kan ook teveel aan freon zijn en kan de high pressure switch de boel dan stopzetten.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jul 2014 21:23 
Offline
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jan 2008 18:42
Berichten: 885
Woonplaats: schoondijke, zld
Ik rij een: F.e150.302
heb je toch eerst gevaccuumeerd, anders dan meng je freon met lucht en dan kun je idd te weinig koeling krijgen.

_________________
ford e150, bj 1993, 5.0-V8, Impco-LPG, high-roof, interieur gestript, motor gereviseerd, nu bezig met camperdakje; interieur later.
'if i die and go to heaven, i know my van will be waiting there for me' mytopic


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jul 2014 22:47 
Offline
Doorgewinterde Vanner!
Doorgewinterde Vanner!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 okt 2013 22:20
Berichten: 175
Woonplaats: Duiven
Ik rij een: GMCVandura
Neem eens contact op met Airco Bolt. Deze moet het weten, is bii mijn weten gespecialiseerd in Vans. Ooit via het forum opgeduikeld dacht ik.

_________________
Als je klein bent komen de enge geluiden van onder je bed.

Als je groot bent komen ze van onder je motorkap!
Groetjes Janneman.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jul 2014 23:17 
Offline
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 nov 2004 00:37
Berichten: 5049
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
Ik rij een: scooter
En ja die sticker slaat op het gehele systeem voor en achter :-" Dus nu moet er minder in hoor? Maar 700 gram lijkt me erg weinig? :-k

_________________
Honda GL500 Silverwing '82 US version niet meer belastingvrij!! Weekers bedankt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jul 2014 23:19 
Offline
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 nov 2004 00:37
Berichten: 5049
Woonplaats: Capelle a/d IJssel
Ik rij een: scooter
Kristof schreef:
hij koelt ook barslecht nu zal waarschijnlijk te weinig freon in zitten...

Bling bling hoeveel freon hebben ze bij jou ingedaan? kan ook teveel aan freon zijn en kan de high pressure switch de boel dan stopzetten.


Je kunt ook gewoon een flesje bijvullen net zolang totdat hij het goed doet, alleen niet bij een aircoboer, die willen meteen de volle ingreep= kassa

_________________
Honda GL500 Silverwing '82 US version niet meer belastingvrij!! Weekers bedankt
Sym Fiddle 2 Scooter 4takt


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 2 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling