http://forum.davc.nl

Forum van de Dutch American Van Club
Het is 10 sep 2010 18:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: airco
BerichtGeplaatst: 21 jun 2010 14:36 
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner

DAVC Lidnummer: 0
Ik rij een: ford e150
zo ! een poosje niet geforumt , maar wel veel geklust !
- motor viel plotseling uit, gelukkig was ik in de buurt van huis. De dynamo-koolborstels waren op en de rotor was heel ver ingesleten. Een wonder dat ie het nog zo lang deed !

- remblokken vervangen, maar de remklauwcilinder zat vast. Daarom trok ie zoveel naar rechts met remmen. Nu remklauw vervangen en leidingen ontlucht. Ik krijg alleen die ontluchter van de andere remklauw niet los, dus heb ik de leiding maar ietsje losgedraaid en daarmee ontlucht

- ben bijna klaar met het inbouwen van een achteruitrijcamera

- en nu bezig met de airco. ik ben de slangen weer terug aan het verbinden, nadat ik de leidingen naar de achterradiateur hebn afgekoppeld. Nu weer alles verbinden....
Ik ben zó ver :
vanaf de compressor naar de condensor (radiateur) zit er een ijzeren potje. Leiding komt binnen van onder en gaat weg van opzij. WAT IS DIT ?

dan de condensor in en naar de filter/droger (een nieuwe gekocht !)
Van de filter/droger naar het expansie ventiel ??? of zit dat ingebouwd in de filter ?
Op de filter zit namelijk een contact. (pressure-switch?)
Dan de verdamper in.
De verdamper uit .... maar hoe lopen dan de leidingen ? heeft iemand een foto van de motorruimte waar dat goed op te zien is ?
En dan , voordat de leiding terug de compressor ingaat, zit er nog een zwart busje tussen gemonteerd. In lijn van de rubber slang. Is dat een extra filter misschien ?

Mag ik van jullie wat toelichting, dan zal ik een leuk stukje schrijven over de dynamo-vervanging !

Groeten van Dree

PS. ik heb eens gegoogled op expansieventielen en ik herken het blok dat halverwege de leiding naar de achterste radateur at ; Zou het kunnen dat de ombouwer toen het ventiel heeft verplaats, halverwege de voorste en achterste radiateur ? (het blok zat namelijk halverwege de auto, net achter/onder de chauffeursstoel.

Profiel E-mail  

Berichttitel: Re: airco
BerichtGeplaatst: 28 jun 2010 11:01 
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner

Ik rij een: ford e150
niemand ?

Profiel E-mail  

Berichttitel: Re: airco
BerichtGeplaatst: 28 jun 2010 21:50 
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner

Ik rij een: Chevy Van
Ik kan je niet helpen met de airco, maar denk je dat al 't lucht uit je klauw is als je de leiding loshaalt? Gewoon nieuwe ontluchtingsnippels halen. Ik heb een oude inbussleutel op de oude gelast om hem los te krijgen. Nieuwe erin, topppie ;)

Aanhaalmoment? Alle bouten aandraaien tot 1/4e slag vóór 't breekpunt :-"
KNAPESTAART.HYVES

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]