http://forum.davc.nl

Forum van de Dutch American Van Club
Het is nu 25 sep 2018 02:17

Alle tijden zijn GMT + 2 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: By Pass voor ABS-lampje
BerichtGeplaatst: 01 feb 2016 16:00 
Offline
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 apr 2012 14:56
Berichten: 17
Woonplaats: Haarlem
Ik rij een: GMC 2500
Mijn ABS-lampje brandt niet bij contact-aan. ABS werkt, is in de praktijk getest. Storinggeheugen geeft geen foutmeldingen, en als een storing door garage wordt gesimuleerd, gaat het lampje niet branden.
Heb het instrumentenpaneel losgehaald, en trof aan de achterzijde een soort by pass aan naar/van het ABS-lampje. Het andere lampje bevat de indicatie SB, waarmee denk ik Seat Belt wordt bedoeld. Een contact op de folie van het ABS-lampje was afgeplakt met zwarte isolatietape, zodat alleen verbinding was met het SB-lampje. Toen ik het aantrof, was er nog maar 1 koperdraadje van de bundel verbonden met het ABS-lampje. Met hard blazen brak die laatste verbinding en heb ik de draadstomp afgeplakt met de losgepeuterde isolatietape. De lijmresten weggekrabt zodat het lampje nu weer een logische weerstandswaarde heeft. Nu is de situatie zoals GMC het heeft bedoeld, lijkt me.
Graag jullie mening over deze 'by pass'. Wat wilde de maker ervan bereiken? Dat kan voor mij weer nuttige informatie zijn.
Hieronder de foto's. Voor de zekerheid laat ik de by pass nog even zitten.

Afbeelding

Afbeelding

Nico

_________________
GMC Vandura 5.7V8 TBI 1993, kampeerbus, met vast bed en loeizwaar ambulancedak; kan 130 L LPG, 125 L benzine en 10 L drinkwater meenemen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 feb 2016 14:13 
Offline
Echte Vanner!
Echte Vanner!

Geregistreerd: 31 jan 2016 12:10
Berichten: 88
Ik rij een: Chevy Van
Misschien was er vroeger een probleem met de abs waardoor dat lampje constant bleef branden en hij niet door de apk kwam. De vorige eigenaar zal dit misschien zo hebben opgelost en achteraf, als het abs probleem opgelost was, de moeite niet meer genomen hebben om het ongedaan te maken.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 feb 2016 14:58 
Offline
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 apr 2012 14:56
Berichten: 17
Woonplaats: Haarlem
Ik rij een: GMC 2500
Denk ik ook. En garage Nic Smit geeft ook aan dat dit is 'gefabriekt' om de auto door de keuring te drukken. Er was inderdaad een storing, die kwam niet aan het licht door het verklikkerlampje, maar door het blokkeren van de wielen tijdens een noodstop. Storing is verholpen, maar verklikkerlampje ging niet branden bij contact aan, zo ontdekte ik dit foezelen.
Inmiddels heb ik het instrumentenpaneel teruggeplaatst in het dashboard. En bij het aanzetten van het contact gingen alle lampjes branden en weer doven zoals het hoort. Ben dik tevreden.
Overigens merkte ik dat de perspex afdekplaat van de klokkenwinkel voor de helft van het oppervlak verweerd was. Door die plekken te behandelen met koperpoets (rustig wrijven, draaiende beweging en die telkens verplaatsen) ben je het spul aan het polijsten. Operatie geslaagd, de verweerde laag heb ik voor 100% kunnen verwijderen. Hierdoor zijn de verklikkerlampjes natuurlijk nog beter te zien!

_________________
GMC Vandura 5.7V8 TBI 1993, kampeerbus, met vast bed en loeizwaar ambulancedak; kan 130 L LPG, 125 L benzine en 10 L drinkwater meenemen.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling