http://forum.davc.nl

Forum van de Dutch American Van Club
Het is nu 16 nov 2018 05:55

Alle tijden zijn GMT + 2 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 jan 2015 23:21 
Offline
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jul 2008 23:31
Berichten: 1681
Woonplaats: Leiden, Zuid-Holland
Ik rij een: GMC 1984
Hallo Allemaal,

Gister reed ik van huis naar het werk in het donken. Ik zag opeens dat mijn verlichting af en toe even dimde en dan weer normaal werd, dit gebeurde geregeld. Dashboard verlichting had er ook last van. Blower getest en ook die had last van een fluctuerende spanning.

Gelukkig toch op de zaak aangekomen. Toen ik weer naar huis wou deed niets het meer. Met Contact aanzetten deed zelfs het choke lampje het niet en ook startte hij niet.
Accu meten en was goed, verder meten etc etc alles was aanwezig. Weer proberen te starten en opeens deed alles het weer.

Vandaag was het nog veel erger, wel starten maar de voltmeter schoot van onder naar boven en weer terug. Backfires in de uitlaat af en toe op de snelweg omdat de ontsteking af en toe uitviel. Gelukkig nog wel thuisgekomen en nu de massa maar even losgehaald.

De 30 A zekering op het zekeringpaneel is goed. Nu loopt er wel vanaf de accu direct een dikke + kabel richting de startmotor, deze kabel is bij de accu niet afgezekerd, iemand een idee of er toch een zekering in de buurt van de startmotor/dynamo zou moeten zitten?

Ik zat te denken aan een slechte connectie van de dikke kabel op de startmotor, maar dan zou de verlichting er weer geen last van mogen hebben...

Wie heeft raad?
Zaterdag ga ik de kap loshalen en alles even doormeten.

_________________
GMC Vandura 2500 uit 1984
GM 350 5,7 Liter V8 Benzine
TH400 transmissie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jan 2015 00:39 
Offline
Echte Vanner!
Echte Vanner!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 sep 2012 01:28
Berichten: 83
Woonplaats: Schiedam
Ik rij een: Chevy Van
kabels allemaal even volgen vanaf je accu, schoonmaken en weer vastmaken is sowieso t eerste wat je moet doen.
kijk ook even of ze niet gecorrodeerd zijn tpv de accuklemmen en diverse klem-ogen.

_________________
Groeten Sander

Chevy Van G20 5.7 TBI TH700R4 1991 LPG 140ltr Benz 125ltr (oud camperkent.)
Bmw e36 318i Edition 1997
Corsa 1.3cdti 2012


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jan 2015 22:53 
Offline
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jul 2008 23:31
Berichten: 1681
Woonplaats: Leiden, Zuid-Holland
Ik rij een: GMC 1984
Ja dat moet ik inderdaad als eerste even gaan doen. Accu klemmen zijn 100% netjes, dat was het eerste wat ik controleerde.
De startmotor is toch nergens afgezekerd verder?
En, de hoofdzekering op het zekeringenpaneel is dat die zilverkleurige 30A zekering met de omschrijving "ACC" ?
Toen ik die eruit haalde bleef alles werken maar dat leek mij erg vreemd...

Groet Sander

_________________
GMC Vandura 2500 uit 1984
GM 350 5,7 Liter V8 Benzine
TH400 transmissie


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling