http://forum.davc.nl

Forum van de Dutch American Van Club
Het is nu 25 sep 2018 02:50

Alle tijden zijn GMT + 2 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08 mei 2015 20:33 
Offline
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jan 2015 15:47
Berichten: 21
Ik rij een: Chevy G20
Hallo, ik heb een probleem met mijn elec. ramen en centrale vergrendeling (chevy g20 87) krijg geen spanning op mijn schakelaars, echter als ik een draad van de + accu naar de plus op de schakelaar (zowel cv als ramen) doen ze het wel.
Op hezekeringevdaneel was de zekering van ramen kapot, maar na deze vervangen te hebben doet hij het nogsteeds niet?
Iemand suggesties, van waar worden ramen en cv gevoed?
Gr. Sebas

_________________
Chevy Van G20 1987 5,7 TBI


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 mei 2015 01:10 
Offline
Mini Vanner!
Mini Vanner!

Geregistreerd: 08 feb 2014 21:03
Berichten: 44
Woonplaats: Valthermond (Drenthe)
Ik rij een: Chevy G20
Is je probleem inmiddels opgelost?
Met de info die je geeft kun je niet veel reacties verwachten, kan niemand wat mee.
Het schema van een 87'er weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar zal niet zo heel veel verschillen met de nieuwere types.
Je ramen en deurvergrendeling zijn aparte circuits en krijgen uiteraard allebei voeding vanuit de fusebox.
Ze zullen waarschijnlijk nooit op 1 zekering zitten, want het betreft apparatuur die grote aanloopstromen hebben (zijn beide afgezekerd met 30 A)
De ramen werken alleen als het contact aan staat. Als de zekering van de ramen kapot was en je hebt deze vervangen en hij doet het nog steeds niet, dan zou ik eerst maar eens opnieuw de zekering controleren. Een zekering springt namelijk niet uit zichzelf. Is de zekering niet kapot, dan is het een kwestie van de bedrading nalopen en kijken tot waar je nog wel spanning hebt. De plus naar je schakelaars zal waarschijnlijk geel zijn. Is verder een erg eenvoudig schema. De plus van de fusebox (geel) loopt rechtstreeks naar de schakelaars. Zit geen relais tussen. Denk dat je ergens kortsluiting hebt of een slechte connectorverbinding........

Wat bedoel je exact met centrale vergrendeling? Ik neem aan de schakelaars links en rechts waarmee je de deuren van binnenuit kunt sluiten en openen. Dit is tot aan de schakelaars ook een simpel verhaal. De schakelaars hebben altijd spanning vanuit de fusebox (oranje draad). Is dit niet het geval, dan zou ik deze draad ook maar eens nalopen. Na je schakelaars wordt het een ander verhaal, want dan wordt het schema wel wat ingewikkelder.

Echter geen spanning op de schakelaars van zowel de ramen als de deuren betekent dat er 2 verschillende bedradingsfouten aanwezig zijn. Met de summiere info die je geeft lijkt het op een draadbreuk. Dus bedrading nalopen.

Meten is weten.

_________________
Chevy G20 LPG (1995)
Volvo Amazon LPG (1968)
Mercedes 207D Camper (1978)
Daf 33 bestel (1971)
Volkswagen Golf (2014)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 mei 2015 09:08 
Offline
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 apr 2005 00:31
Berichten: 1926
Woonplaats: Eschebrügge (D)
Ik rij een: Chevy G20
Of je mist je massa.

_________________
Eelco

Chevy G20 5.7 V8 Globemaster 1994


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 mei 2015 13:36 
Offline
Mini Vanner!
Mini Vanner!

Geregistreerd: 08 feb 2014 21:03
Berichten: 44
Woonplaats: Valthermond (Drenthe)
Ik rij een: Chevy G20
Morgoth schreef:
Of je mist je massa.


Nee Eelco, want hij geeft in zijn summiere info wel aan dat als hij de vergrendeling en ramen rechtstreeks op de plus van de accu aansluit het wel werkt, dus geen massaprobleem.
Er loopt dus geen plus naar de raamschakelaars en de vergrendeling.
Persoonlijk denk ik dat door "schuren" van de bedrading de isolatie beschadigd is en contact maakt met het chassis, dus kortsluiting en defecte zekering.

_________________
Chevy G20 LPG (1995)
Volvo Amazon LPG (1968)
Mercedes 207D Camper (1978)
Daf 33 bestel (1971)
Volkswagen Golf (2014)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 mei 2015 14:05 
Offline
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2015 16:23
Berichten: 453
Woonplaats: Breda
Ik rij een: Chevrolet
Kan het ook niet zo zijn dat de raammotortjes gewoon stuk zijn?
Had ik pas geleden met mijn Opel Kadett...

_________________
BMW 1.8i 3 serie station van 2001
Opel Kadett van 1994
Peugeot 308 van 2015
....en een fiets

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 mei 2015 14:28 
Offline
Mini Vanner!
Mini Vanner!

Geregistreerd: 08 feb 2014 21:03
Berichten: 44
Woonplaats: Valthermond (Drenthe)
Ik rij een: Chevy G20
Lizzard King schreef:
Kan het ook niet zo zijn dat de raammotortjes gewoon stuk zijn?
Had ik pas geleden met mijn Opel Kadett...


Heren, lees nou even wat deze meneer meldt in zijn beknopte info: als hij de raamschakelaars en grendelschakelaars rechtstreeks op de plus van de accu aansluit, werkt alles wel.
Er is dus maar één conclusie mogelijk: er zit een fout in de bedrading (de + draden) van de fusebox naar de schakelaars. :-$

Maar laat meneer Sebas eerst zelf maar eens reageren en meer info geven voordat wij verder allerlei goedbedoelde suggesties geven :-#

_________________
Chevy G20 LPG (1995)
Volvo Amazon LPG (1968)
Mercedes 207D Camper (1978)
Daf 33 bestel (1971)
Volkswagen Golf (2014)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 mei 2015 16:10 
Offline
Bewezen Vanner
Bewezen Vanner
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2011 12:11
Berichten: 3026
Woonplaats: Noord Holland
Ik rij een: lincoln
laatste keer online :-$ was 8 mei ](*,)

_________________
mijn auto lekt geen olie maar tekent zijn territorium af

gr marcel


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jun 2015 23:30 
Offline
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jan 2015 15:47
Berichten: 21
Ik rij een: Chevy G20
Hallo, excuses voor de late response, druk druk druk, echter deze week weer tijd gehad om te zoeken. Gezien et feit dat het vanaf de schakelaar werkte ben ik tussen de accu en de schakelaar lles na gaan zoeken, er bleken diverse kabelbreuken te zitten, tevens waren mijn zekeringen niet goed, zagen er heel uit maar verbonden niet door (gold voor alle 10 de nieuwe zekeringen van 30 a die in het assortimentsdoosje zaten, gelijk heel t assortiment maR weggegooid) bedankt voor het meedenken, ondertussen werkt alles weer:)

_________________
Chevy Van G20 1987 5,7 TBI


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jan 2018 19:50 
Offline
Mini Vanner!
Mini Vanner!

Geregistreerd: 23 jan 2018 19:17
Berichten: 2
Ik rij een: Chevy van
Misschien dat iemand mij uit de brand kan helpen.
Ik heb een project gekocht( die groter bleek dan gedacht)
Niets werkte in het begin, ondertussen alles buiten de auto wel maar binnen niet.
Ik ben nu bezig met mijn electrische ramen en daarna de cv.
Alle draden zijn aangesloten (soldeer) op 2 na.
Een rose en een zwarte, zouden dit de plus en min kunnen zijn?
Durf er nl geen spanning op te zetten, bang dat mn motortje doorbrand.
Wie kan mij blij maken met een oplossing?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling